בועז נחמד
יועץ ארגוני, מרצה ומנחה סדנאות email



כלל עובדי החברה

כלל עובדי החברה או הארגון נדרשים לעיתים לעבור הדרכות או סדנאות או תהליכים שונים ברמה הכוללת את כולם. המשמעות היא כי ישנם תהליכים או הטמעות של תהליכים שבהם יש צורך לבצע הדרכה של כלל עובדי הארגון או החברה או העסק. אין מדובר רק בצוות של מנהלים או צוות מסויים במחלקה ספציפית - אלא בהדרכה של כלל עובדי הארגון.

פעולות אלו יכולות להיות מבוצעות כאשר מבצעים שינויים ארגוניים, שינויים מבניים, הצגת מוצרים חדשים או שינויים במערך הארגון, הטמעת מערכות תוכנה חדשות, כניסה לתהליכי שיפור מערך השירות של החברה, כניסה לתהליכי קיטון ארגוני או לתהליכי התרחבות ארגונית ועוד. כל פעולה כזאת, דורשת הדרכה של כלל עובדי החברה: מחסנאים, נהגים, מפיצים, אנשי מכירות, מנהלי חשבונות, אנשי רכש, מערך הבטחת איכות, אנשי תמיכה טכנית ועוד ועוד. על כולם ללמוד ולהפנים ולהטמיע את התהליכים הללו.

כאן ניתן להעמיד לרשותו של הארגון מספר מרצים ומדריכים שיוכלו להעביר את המידע בצורה רהוטה, ברורה וכזאת שתצליח לגייס את כלל מנהלי ועובדי החברה לכיוון הנדרש מהם.

בתהליכים של שינוי, יש מקרים בהם המרצה הופך להיות למותקף הראשי. במקום שהמנהל או בעלי החברה ייספגו את עיקר הכעס מצד העובדים, יש מקרים בהם מביאים אדם מבחוץ כדי שהוא עצמו יהיה ה"אדם הרע". במקרים אלו, תפקידו של מרצה הוא לרכז כלפיו את כל הכעסים וכל הזעם שנצבר למול הארגון ולמול המנהלים על מנת לספוג את כולו.

וכמובן שיש מקרים בהם כלל עובדי החברה מתכנסים לצורך הרמת כוסית או הרמת לחיים לצורך ברכות לחגים או לאירועים ארגוניים - וכאן יש צורך במדריך או מרצה או מנחה רהוט ולעיתים אפילו עם הרצאה קלילה ולא כל כך כבדה ומקצועית, על מנת להוציא את האנשים מהשגרה. בסוג זה של הרצאות אפשר בהחלט לראות הדרכה שמבוססת על הנאה מצד הקהל וגם על השתתפות פעילה מאוד של הקבוצה במהלך ההרצאה עצמה.



email
בניית אתרים